Abysszine.com (reviewed by: Ladislav Oliva, rating: 80%)
Kombinace CD a DVD v jednom balení je na české metalové scéně zatím nepříliš častá, přesto již však párkrát zaznamenaná. Jenže zatímco kapela V.A.R. na oba disky zaznamenala tentýž koncert a TÖRR naopak akce zcela rozdílné, ASMODEUS dosud asi vůbec nejzdařilejším dílkem kombinoval výběrovku a dokument. DYING PASSION, PIGSTY a ROOT přiložili obrazový disk coby bonus k novému albu, zato zlínští SIX DEGREES OF SEPARATION na to šli opačnou cestou, tedy prvořadým vydáním koukatelného nosiče, k němuž je navíc přiloženo i cosi pro potěchu sluchu.
Momentálně nejpozoruhodnější formaci východomoravského regionu rozhodně není třeba nijak blíže představovat intenzivním zájemcům o soudobé vrcholy tuzemského metalu, v tomto případě stylově značně neurčitého, široce rozkročeného nad víceméně veškerými metalovými odnožemi. Dosavadní čtveřice skvělých desek přinesla nejedno uznání od příznivců i publicistů, nominaci na Anděla či jedno ocenění v Břitvě, přičemž na další je tímto počinem zaděláno.
Základním stavebním kamenem obrazově-zvukového nosiče se jeví koncert, pořízený 27. února 2010 v Luhačovicích na domovské akci February Hard Show. Přestože na něčem takovém nelze očekávat burácející hřmot nedozírných davů, nejen samotná kapela, ale rovněž všichni ti, kteří záznam posléze dávali do finálního tvaru, odvedli velmi dobrou práci. Studiově i koncertně osvědčené a muzikantsky vyspělé skladby, chvályhodně posbírané ze všech vydaných alb, jsou zde vydatně podpořeny zdařilým zvukem či obrazem, takže vše slyšené i viděné sice má drobné až zanedbatelné rezervy, ale rozhodně nijak na úkor celkově solidního a kvalitního vjemu.
Bohatý, ale nepřeplácaný bonusový materiál tvoří záběry z přípravy koncertu i zatím poslední řadovky „Of Us“, rozhovory s publicisty a bývalými členy, ze současnosti do minulosti zpětně mířící fotogalerie či naopak časově opačným směrem postupující úryvky ze starších koncertů, jež završuje samostatně vyčleněná Metalmania 2008. Nechybí ani jedna krátká folklórní vsuvka a samozřejmě oba videoklipy, z nichž obrazově šílené „Light Hates Me“ je rozhodně povedenější než koncertně přece jen tuctovější „Guilt Is A Vector Of Time“. Vrcholem vtipu je však trailer, který jazykem dávného televizního pořadu Aktuality komentuje „palčivé téma naší doby“, tedy nebezpečný „hejvymetál“ v podání nevhodně se chovajících individuí ze SDOS, k čemuž jsou citováni nezapomenutelní „zfanatizovaní vlasáči, klátící se ve zmateném hluku vibrujících reproduktorů“, vyňatí ze slavného blábolu „Kult násilí a smrti. Proč?“, který 30. srpna 1988 otiskl komunistický fanzin Rudé právo.
Součástí vkusného digipakového balení je též doplňkový kompakt, nabízejí něco, co by se dalo označit nejspíše jako minialbum. Čtveřice nových písní sice asi nepatří k těm úplně nejvrcholnějším v historii kapely, představuje však trvale kvalitní standard, který spolehlivě potěší a určitě nezklame, přestože někdo může poznamenat i cosi v tom smyslu, že se pánové začínají malinko opakovat a neškodilo by posunout se při zachování trvalé osobitosti k alespoň drobné inovaci. Vítaným zpestřením disku jsou oba notně zmetalizované covery od obvykle jemnějších interpretů. Nick Cave & THE BAD SEEDS stojí autorsky za vypalovačkou „Thirsty Dog“, která komplet oživuje nečekaně svižným tempem a vtíravým refrénem, zatímco MIDNIGHT OIL skrze „Beds Are Burning“ přinášejí kompozičně důmyslnější řešení, nepatrně zpestřené hostující trubkou a trombonem.
Přestože samotné disky se z balení obtížně vyjímají, respektive je nutné předem prokoumat, jak toto učinit bez poškození, po vyřešení tohoto zřejmě nechtěného hlavolamu je posluchač i divák odměněn měrou vrchovatou. Dárek k patnáctinám souboru, jehož šíření započalo přesně rok od pořízení živého záznamu, se povedl a zařadil tak mezi nejlepší počiny svého druhu.
http://www.abysszine.com/video-recenze/2011050005-six-degrees-of-separation-ubl/